Wish upon a star

Kashmir

Publicerad 2015-01-02 22:19:30 i i min garderob

Har ni gjort några reafynd i år? Jag lyckades faktiskt ta mig upp till köpcentret på annandagen och köpte ett par toppar på MQ. Fick stå i kö i kanske 40 minuter...haha. Frågan är om det var värt det?
 
Det är svårt att finna tid till att vara iväg några lägre (eller kortare...;-)) stunder just nu, men under amningen så är det fritt fram att surfa runt bland diverse webbutiker. Jag borde verkligen strukturera upp min garderob, för efter graviditeten har jag noll koll på vad som finns och framförallt var... I slutet handlade det bara om vad jag fick plats i och dessa plagg fick komma fram på bästa platsen i garderoben, vilket resulterat i att allt nu ligger huller om buller. Men det blir en senare fråga ;-)
 
Vad är bra plagg att investera i när man ammar? Koftor funkar ju både nu och efter amningsperiodens slut, och så amningslinne eller vanligt linne och amningsbh under, tänker jag. Har inte hittat någon fin kofta i butik men jag har sedan tidigare en grå kashmirkofta från LaRedoute i garderoben. Den har jag använt flera gånger i veckan de senaste månaderna, både hemma på kvällarna och i "vanliga outfits". Kashmir är fantastiskt då det inte sticks, är mjukt och smidigt och anpassar sig beroende på temperatur, vilket gör det till ett perfekt material både sommar och vinter.
 
LaRedoute hade ett par godbitar på sin rea, fyndade dessa fina koftor. Kvalitetsplagg som jag vet att jag kommer att använda under flera år framöver. Vårigt ljusblått och vitt. Åh, kan inte låta bli att njuta lite extra av att shoppa och komma i, "vanliga" kläder igen efter graviditeten!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica

Varmt välkommen hit! Jag är en småstadstjej som bor i Stockholm sedan många år tillbaka, tillsammans med min fästman, maine coon-katten Molly och numera även bebis T, född i november 2014. Här läser du om sådant som intresserar mig - inredning, vackra saker, naturlig hudvård, bebissnack och livet i stort och smått. Just nu är jag mammaledig, men i vanliga fall jobbar jag med marknadsföring och kommunikation. Hoppas att du ska trivas här, lämna gärna ett litet spår så blir jag glad :-)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela