Wish upon a star

Life happens...

Publicerad 2013-03-31 21:45:00 i smarta saker som andra sagt

Fann den här bilden på Facebook här om dagen. Ja, vad säger man, det är väl bara att hålla med? Har ni tänkt på hur mycket man faktiskt missar när man sitter och tittar på mobiltelefonen? Något som jag får rysningar av är fäder (för det är för det mesta det!) som istället för att vara närvarande med sina barn på lekplatsen är helt upptagna med sitt "digitala liv"...
 
Ni har väl sett den fantastiska parodivideon på Instagram? Väldigt rolig och lite på samma tema...
 

Brunchsöndag på Fotografiska Muséet

Publicerad 2013-03-31 21:34:00 i fotografi

Go kväll! Hur har ni det ute i stugorna, har ni en skön ledighet? Min påskhelg har bland annat bjudit på träning, middag med vänner, Cirkus Cirkörs nya show Knitted Piece och idag åt jag och sambon brunch på Fotografiska tillsammans med svärmor. Jag hade årskort där förra året så då var jag en flitig besökare. Som "lantis" inflyttad till Stockholm så tycker jag fortfarande att det är så fantastiskt att ha ett av Europas (välrdens?) största/bästa fotomuseum precis runt knuten, och gick länge och spanade på de tre utställningarna som går nu. Jag tyckte mest om Anna Clarén och Ruud van Empel, helt olika bildstil men båda otroligt fascinerande.
 
I Anna Claréns utställning så gillade jag den nostalgiska, sköra och personliga känslan och de pastelliga färgerna (älskar den färgskalan!).
 
I van Empels utställning fascinerade de starka färgerna (inget jag skulle vilja ha hemma dock) och kontrasterna mellan vad som är fiktion och verklighet. Han bygger upp sina motiv i Photoshop och blandar verkliga fotografier med "datorkonst".
 
 
Bilder från Fotografiska.
 
Lustigt nog så är motivet på dessa bilder lika, men genomförandet och resultatet helt väsensskilt :-) Jag skulle verkligen vilja testa att ta fotografier i en sjö med näckrosblad, det blev aldrig av förra sommaren men hoppas att jag får tag i någon som är villig att agera modell nu i sommar!
 
Här var vår trevliga brunchutsikt...
 

Hurra!!

Publicerad 2013-03-25 17:24:00 i fotografi

Jag tror inte att det blir någon omslagsfotografering för mig då det var hundratals fina tjejer med och tävlade. Men vet ni, jag har vunnit något annat väldigt fantastiskt, nämligen en kärleksfotografering hos fina Helena!
 
Sambon grymtade lite då han inte direkt är den som tycker om att förevigas på bild, men han höll med om att det skulle vara väldigt roligt att ha dessa bilder på oss så det var ändå inga problem att övertyga honom ;-) Vi har väldigt få bilder på oss trots våra 7,5 år tillsammans, eftersom det oftast är jag som håller i kameran så det ska verkligen bli hur kul som helst att bli fotade tillsammans, och att få träffa Helena som verkar vara en så härlig person.
 
Fotograferingen blir någon gång i vår/sommar och jag kanske återkommer med ett litet bildbevis.
Bild lånad av Helena Petersson, Leafoto.blogg.se.

Mer inredning

Publicerad 2013-03-23 18:21:00 i hem & inredning

Passar på och kör loss på inredningstemat nu när jag ändå är på gång... Det är mycket "smutsiga pasteller" och ljusa färger nu som ni ser, något som jag alltid faller tillbaka till under vår- och sommarhalvåret. Ett smakprov ur min inspirationsmapp....
 

Påskfint

Publicerad 2013-03-23 18:09:22 i hem & inredning

I år har jag varit så sugen på att få fram lite påskpynt. Vill absolut inte ha en massa kycklinggult och småprylar överallt, men några vackra saker tycker jag kan få komma fram i väntan på den ljusare tiden som är på väg.
 
Är så barnsligt förtjust i min fina hare från Villeroy och Bosch som jag köpte på NK förra året. Porslinsäggen är Royal Copenhagen från Illum Bolighus i Köpenhamn och kvistarna körsbärsblom. De ska slå ut inom en vecka sa tjejen i blomsterbutiken. Tuppen på sista bilden kommer från Village. Välkommen vår! :-)
 
 

River VS2

Publicerad 2013-03-18 21:38:00 i bröllop

Åh, guldsmeden ringde idag och sa att vi kunde komma in imorgon och titta på en sten som hon hade fått tag i... Så spännande! Det är en River VS2 och inte en TW VS som vi hade pratat om. Dvs vitare men något fler inneslutningar än en VS. Jag har ingen aning om ifall man ser någon skillnad med blotta ögat. Hon sa att det var en jättefin sten, så jag litar på henne. Pirrar lite när jag tänker på att min ring snart kommer att ta form. Tänk va, vilken grej.

Tips för er som är intresserade av meditation

Publicerad 2013-03-16 12:04:00 i personlig utveckling

Fick via min vän Madelene som är yogalärare och bland annat har utbildat sig hos Deepak Chopra i Kalifornien!) den här länken till ett 21 dagars meditationsprogram online. En himla fiffig och härlig idé tycker jag, testa om ni är intresserade! Det ska bli spännande att se om man utvecklas under den här perioden, i mitt huvud är det fortfarande en hel del tankar som cirkulerar under tiden jag mediterar, men det ska ju bli bättre och bättre med övning. Jag tilltalas av tanken att rensa bort allt brus och komma närmare kärnan/ens eget inre. Det är ju så mycket som pågår runt omkring hela tiden, ibland längar jag så efter tystnaden och "bara varat".
 
Här hittar ni sidan.

Kram på er!

På besök i grannlandet

Publicerad 2013-03-16 11:14:00 i resor

I veckan var jag i Köpenhamn med jobbet. Jag åkte ned lite tidigare för några timmars spatserande på Ströget. Det var ett kallt och snöpiskande Danmark som tog emot mig, men shoppingrundan blev lyckad. Var mest sugen på inredning, så kikade bland annat på Illums Bolighus och Hay, som var helt fantastiskt! Även Illum (ungefär som NK), Georg Jensen och Royal Copenhagens flagship store fick en visit av mig.
 
Jag bodde på Hotel Square precis vid Rådhusplatsen, ett trevligt och fräscht hotell med bra frukost, otroligt sköna sängar och framförallt superläge mitt i stan, kan varmt rekommenderas.
 
Det var jättelänge sedan jag var ute och reste (eller i alla fall nästan ett år sedan, förra sommaren, vilket är väldigt länge för att vara mig!) Så även om det inte var någon långresa den här gången så var det riktigt roligt att komma iväg och se något nytt. Blir lite som ett barn när jag bor på hotell och bara måste ta ett lyxigt skumbad och plocka något ur minibaren ;-)
 
Bjuder på några mobilbilder, orkade inte släpa på systemkameran. Har faktiskt funderat på att köpa en Canon Powershot, någon som har en sådan och kan ge en rekommendation?
 
 

God morgon

Publicerad 2013-03-10 10:52:00 i allmänt

Vad hittar ni på idag?
 
Här blir det efter en härlig lugn morgon med låååååång frukost i soffan en dansklass på gymmet och sedan en tur in till stan för mitt-på-dagen-dejt med mannen. Vi ska se Belleville Baby på dokumentärsfilmsfestivalen.
 
 
Önskar er en underbar söndag i solskenet!
 
 

I'm corny and I know it (OBS, egovarning!)

Publicerad 2013-03-01 19:26:00 i bröllop

När jag var på bröllopsmässan för några veckor sedan ramlade jag in (hrm.. ok jag hoppade glatt in) framför kameran för att vara med om att tävla om att bli fixad och stylad som Allt Om Bröllops omslagsbrud. Ett tillfälle man inte får missa, eller hur?! Jag tänker mig a la Carrie i Vera Wang i Sex and the City-filmen! Har ni sett den? När jag väl stod där framför kameran blev jag faktiskt vääääldigt nervös, jag vet inte om det syns på bilden?

I alla fall så kan man nu gå in och rösta på mig, så gör det vettja :-)

Om

Min profilbild

Jessica

Varmt välkommen hit! Jag är en småstadstjej som bor i Stockholm sedan många år tillbaka, tillsammans med min fästman, maine coon-katten Molly och numera även bebis T, född i november 2014. Här läser du om sådant som intresserar mig - inredning, vackra saker, naturlig hudvård, bebissnack och livet i stort och smått. Just nu är jag mammaledig, men i vanliga fall jobbar jag med marknadsföring och kommunikation. Hoppas att du ska trivas här, lämna gärna ett litet spår så blir jag glad :-)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela