Wish upon a star

Newbie Home

Publicerad 2015-03-24 19:46:00 i ekologiskt & fairtrade

Idag släppte Kappahl sin nya kollektion Newbie Home. Jag har verkligen fallit totalt och hämningslöst för Newbie ;-) All bomull i kollektionen är ekologisk, färger och stil är klassiska och håller förhoppningsvis i många år. Jag gjorde en beställning på kläder till lillen förra veckan och nu kunde jag verkligen inte motstå dessa godbitar heller. Jag ska ju göra iordning barnrummet inom kort och kollektionen har precis den stil jag tänkt mig, så det passade perfekt. Det blev ett påslakanset i blått, vimplar, nappar, snuttefiltar, en förvaringskorg, fotoramen och ett par förvaringsboxar i papp.
Sobra färger och fina detaljer, jag är så nöjd!
 
Dagen började väldigt bra med T som tog en powernap efter frukost (man tackar!), promenad i solen med en god vän och lunch här hemma. Sedan packade jag ner T i björndräkten och körde över till Nacka Forum för att kika på Kappahl. Vi tog även en liten sväng in på Sprall, som är en barnbutik med superfina grejer.
 
Det blir inte mycket tid till bloggandet dessa dagar. Jag prioriterar helt enkelt andra saker (typ vara med bebis som växer så det knakar för varje dag...), men kommer fortsätta uppdatera då jag får en liten stund här och där. Hoppas att ni haft en fin dag i solskenet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica

Varmt välkommen hit! Jag är en småstadstjej som bor i Stockholm sedan många år tillbaka, tillsammans med min fästman, maine coon-katten Molly och numera även bebis T, född i november 2014. Här läser du om sådant som intresserar mig - inredning, vackra saker, naturlig hudvård, bebissnack och livet i stort och smått. Just nu är jag mammaledig, men i vanliga fall jobbar jag med marknadsföring och kommunikation. Hoppas att du ska trivas här, lämna gärna ett litet spår så blir jag glad :-)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela