Wish upon a star

Lill-T:s dop

Publicerad 2015-05-13 21:00:00 i du lilla videung

Inför dopet så är det vissa som har hört av sig och frågat vad Theodor önskar sig, så jag satte ihop en liten önskelista med fina saker som man kunde få bidra till. Än så länge har jag lyckats hålla linjen med att undvika en massa platsgrejer i allsköns färger. Hellre några få, riktigt fina leksaker än en arsenal av kemikaliedrypande pvc. Vi får väl se hur länge det håller ;-)
 

1. Matset i bambufiber från Beco
2. Träleksaker från Brio
3. Barnvagnshänge från Nature Zoo
4. Gungfår
5. Lära gå-vagn
6. Mailegkanin
7. Ryggsäck från Frank & Fischer
8. Grått, korthårigt ekogarvat fårskinn
 
Det närmar sig med stormsteg och jag ser verkligen fram emot dagen, då våra familjer och släkter ska få träffa varandra och världens finaste lilla kille ska vara huvudperson. Eftersom vi har släkt i lite olika delar av landet är det många som aldrig har träffat varandra tidigare, så det blir en stor del av dagen.
----
Nu sitter jag här med ett glas gott rött och ska strax titta på Robinson Love edition. Det är ju bara sååå bra när man har kommit in i det. Vilka intriger, hihi. Har ni några roliga planer för långhelgen?

Bakom kulisserna

Publicerad 2015-05-08 11:10:42 i allm�nt

The best things in life are free. Love, live, laugh.

Det har varit mycket den sista tiden. M y c k e t. Jag har fasat över att jag inte skulle få se min son växa upp, få vara med honom och dela glädje och sorg i hans liv, lära känna alla hans olika personlighetsdrag, visa honom vägen och hjälpa honom när han behöver det som mest. Jag ska inte skriva några detaljer, men jag har kastats mellan liv och död, på grund av ett fel som min vårdcentral gjorde så trodde jag i nästan ett dygn att jag hade en livshotande, väldigt allvarlig sjukdom, men det visade sig att de hade analyserat provsvaret på fel sätt. Det här var nog bland de värsta dygnen i mitt liv, min kropp bara lade av, jag blev apatisk, mådde illa, kunde inte amma. Detta fick jag reda på över telefonen. Och så när vi väl kommer in för att få "domen" så visar det sig att det är ett misstag? Ja en enorm tacksamhet infinner sig naturligtvis. En överväldigande, översvämmande våg som långsamt rullar in och doppar mig i sitt salta vatten, säger "Du kommer att få leva". Och detta är ändå bara en skärva av alla omvälvande händelser de sista veckorna.
 
Så på kvällen firade vi livet med lite alkoholfritt bubbel. Då vet ni. Jag är här. Jag lever. Jag är bara lite omtumlad, hit och dit-virvlad, centrifugerad och tufsig. Vi ses snart igen.
 
 

Om

Min profilbild

Jessica

Varmt välkommen hit! Jag är en småstadstjej som bor i Stockholm sedan många år tillbaka, tillsammans med min fästman, maine coon-katten Molly och numera även bebis T, född i november 2014. Här läser du om sådant som intresserar mig - inredning, vackra saker, naturlig hudvård, bebissnack och livet i stort och smått. Just nu är jag mammaledig, men i vanliga fall jobbar jag med marknadsföring och kommunikation. Hoppas att du ska trivas här, lämna gärna ett litet spår så blir jag glad :-)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela