Wish upon a star

Påsken 2015

Publicerad 2015-04-03 16:43:00 i allm�nt

Det blev påsk även i år. Påsken började inte så bra med en influensasjuk A, men börjar vända åt rätt håll. Jag och lill-T startade dagen med en skön promenad och att fixa lite ärenden. Det är inte många andra dagar då det känns som att man är ute tidigt när klockan är 11. Det var nog många som passade på att ta sovmorgon och en lugn förmiddag idag för gatorna var relativt tomma här i krokarna. Vi ska hem till Anders mamma imorgon på påsklunch och så ska vi träffa "farbror" (och blivande gudfar) Mathias och hans lilla familj som är i Stockholm på visit, annars har vi inte några stora planer. Ja, förutom att fixa lite god mat och någon härlig chokladig tårta/kaka, ta lite promenader och så såklart. Skönt.
 
Superenkelt psåkris i år. Gult - kan inte bestämma mig för om det bara är tacky eller lite charmigt? Lyser upp gör det i alla fall ;-)
En ny tavla har hittat hem hit, av den danska konstnären Arup Jensen (tack mamma för tipset! :)) Tycker att den gör sig så himla bra i hörnet vid matbordet, lyser upp precis lagom mycket med sina pastelliga färger.
En enkel men god sillunch blev det idag, självklart ackompanjerad av den obligatoriska julmusten, nom nom nom.
 Min älskade hare från Villeroy & Bosh har såklart hittat till hedersplatsen på soffbordet.
 
Vad pysslar ni med i påsk?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica

Varmt välkommen hit! Jag är en småstadstjej som bor i Stockholm sedan många år tillbaka, tillsammans med min fästman, maine coon-katten Molly och numera även bebis T, född i november 2014. Här läser du om sådant som intresserar mig - inredning, vackra saker, naturlig hudvård, bebissnack och livet i stort och smått. Just nu är jag mammaledig, men i vanliga fall jobbar jag med marknadsföring och kommunikation. Hoppas att du ska trivas här, lämna gärna ett litet spår så blir jag glad :-)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela