Wish upon a star

Öland via Västergötland och de småländska skogarna

Publicerad 2015-06-13 21:53:40 i

Jag och min fina syster bland Ramslöken på Kinnekulle. Foto Eric Ericsson.

Efter en vecka hos mina föräldrar och vår lilla solstråles dop sitter jag nu i rummet vid Köpingsvik på Öland. Vi bor på ett vandrarhem som motsägelsefullt nog är beläget i en herrgård, med grönskande ekar, stenmurar och fågelsång som liksom dansar in genom det öppna fönstret. Skymningen sänker sig sakta, vi tittar på sammandraget från dagens prinsbröllop och äter chips och dipp.

På vägen hit stannade vi i Glasriket och bodde på Kosta Art Hotel. Det var en rolig "grej" att ha bott där. Alla rum är designade av olika konstnärer och det finns konst överallt. Dessutom ett superfint spa med olika pooler, ångbastu osv. Skulle aldrig betala ordinarie pris men det verkar som att de ofta har kraftigt rabatterade rum. Återkommer med bilder när jag är hemma vid datorn igen :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica

Varmt välkommen hit! Jag är en småstadstjej som bor i Stockholm sedan många år tillbaka, tillsammans med min fästman, maine coon-katten Molly och numera även bebis T, född i november 2014. Här läser du om sådant som intresserar mig - inredning, vackra saker, naturlig hudvård, bebissnack och livet i stort och smått. Just nu är jag mammaledig, men i vanliga fall jobbar jag med marknadsföring och kommunikation. Hoppas att du ska trivas här, lämna gärna ett litet spår så blir jag glad :-)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela