Wish upon a star

Julklappar

Publicerad 2015-01-05 12:49:49 i allm�nt

Vi firade jul hemma hos oss i år igen, precis som förra året, med den närmsta familjen. Det kändes bäst med nyfödd att inte fara runt och beblanda oss med allt för många människor. Vi gjorde det ganska enkelt och mina snälla föräldrar fixade all mat. Vi skippade klapparna till oss vuxna i år men bebis T fick en massa fina saker, bland annat dessa nedan. Dessutom hade min mamma sytt ett superfint lapptäcke med hans initialer inbroderade <3 och så fick vi ett paket hela vägen från Australien, från en släkting som broderat lillens namn på ett jättefint badlakan i egyptisk bomull!
Fina böcker med klassiska sagor från moster och barnkammarboken från mormor och morfar
Body och filt i pima bomull från Livly (besatt av deras grejer... såå fina och mjuka), present från farmor
En supersöt elefant på hjul från mormor och morfar
Mamma(/mormor) hade dessutom sytt sadeln och skrivit en liten berättelse om elefanten, med koppling till en sagobok som jag och min syster älskade när vi var små, Dockan som kunde önska. Det blir nog lite magiskt för lillen när han förstår mer.
Jag och A köpte ett babygym tidigare i månaden som vi plockade fram till jul och sa att det får vara hans julklapp från oss. Vi har ju köpt så himla mycket grejer till hans ankomst och han är för liten ännu för att förstå och uppskatta klapparna, så det kändes lagom.
 
Idag har vi hunnit med både amningscentrum och BVC och det är knappt lunchtid...måste vara nytt rekord för oss de senaste veckorna ;-) Dessutom har jag fått öva mig på att hantera vagnen och bilbarnstolen så att jag ska kunna ta mig omkring själv nu när Anders börjar jobba igen. Det är en solig dag här i huvudstaden och jag tror vi alla känner oss lite friskare idag :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica

Varmt välkommen hit! Jag är en småstadstjej som bor i Stockholm sedan många år tillbaka, tillsammans med min fästman, maine coon-katten Molly och numera även bebis T, född i november 2014. Här läser du om sådant som intresserar mig - inredning, vackra saker, naturlig hudvård, bebissnack och livet i stort och smått. Just nu är jag mammaledig, men i vanliga fall jobbar jag med marknadsföring och kommunikation. Hoppas att du ska trivas här, lämna gärna ett litet spår så blir jag glad :-)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela