Wish upon a star

Naturlig hårfärg x 2

Publicerad 2014-01-02 20:31:00 i beauty

Under året har jag börjat färga mitt hår med naturlig, ekologisk hårfärg. Jag har mörkt hår men tyvärr några elaka grå som smugit sig in och som jag vill kamouflera så gott det bara går.
 
Första gången färgade jag på Eco Hair på Kungsholmen. De var duktiga och trevliga, men att lägga 900 kr (tror jag att det var) per färgning är inte rimligt för mig som vill färga ofta, helst var tredje vecka. Så jag började köpa hem färg från salongen, det kostar ca 500 kr per batch som räcker till två färgningar i mitt hår. Jag upplever att jag har fått bättre och bättre resultat för varje gång. Första gången blev det inte speciellt täckande, även om de vita/grå inte stod ut riktigt lika mycket. Följande gånger blev det bättre och bättre, och när jag började ha i färgen i två timmar istället för en blev det nästan 100% täckande. Riktigt nöjd, men tyckte att det fortfarande var ganska dyrt, samt att det var meckigt med en förpigmentering som man först skulle ha i innan den riktiga färgningen, det tar nästan en halv dag att färga och styla håret :-0

Hårfärg från EcoHair, blandas med vatten, olja och honung.
När färgen sitter i håret ser den lite grönaktig ut och den är väldigt smulig och fäller lätt över hela badrumsgolvet.
 
För tag sedan hittade jag även Radicos naturliga hårfärg, som jag provade nu i mellandagarna. Även denna blandar man med hett vatten, men den har en helt annan konsistens och är mycket mer krämig och "sammansatt". Relativt lättapplicerad och man slipper förbehandlingen. Dessutom kostar den endast 99 kr och kan beställas härifrån. Kommer absolut fortsätta med Radicos hårfärg framöver och kan varmt rekommendera den om du vill prova att färga med naturlig färg.
 
Om man inte färgar hela håret och ändå vill ha en vårdande kur i längderna/topparna så kan man ha i ekologisk kokosolja som man sedan schamponerar ur efteråt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica

Varmt välkommen hit! Jag är en småstadstjej som bor i Stockholm sedan många år tillbaka, tillsammans med min fästman, maine coon-katten Molly och numera även bebis T, född i november 2014. Här läser du om sådant som intresserar mig - inredning, vackra saker, naturlig hudvård, bebissnack och livet i stort och smått. Just nu är jag mammaledig, men i vanliga fall jobbar jag med marknadsföring och kommunikation. Hoppas att du ska trivas här, lämna gärna ett litet spår så blir jag glad :-)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela