Wish upon a star

Desire is the fuel of life

Publicerad 2014-01-11 08:00:00 i allmänt

Har en riktig liten pärla till filmtrilogi att rekommendera er. Den handlar om ett par som träffas på ett tåg och lär känna varandra under en kväll och natt i Wien då de är i 20-årsåldern. Julie Deeply och Ethan Hawke spelar huvudrollerna och de har en magisk kemi, plus att båda är så utomjordiskt vackra.
 
De bestämmer när de skiljs åt att de ska träffas igenom sex månader på samma plats. Hon bor i Paris och han i USA. Nu ska jag inte avslöja för mycket om handlingen, men ni förstår säkert att de på något sätt träffas igen, eftersom nästa film utspelar sig nio år senare, och den sista, som kommer på DVD i slutet av januari, ytterligare nio år senare. Samma skådespelare och samma story som plockas upp igen, längtar så efter att få se den senaste filmen. Har alltid fascinerats av livsöden på film och i dokumentärer. Se om ni har det minsta gnutta romantik i er, ni kommer inte att bli besvikna!

20-årsåldern i Before Sunrise.
30-årsåldern i Before Sunset.

40-årsåldern i Before Midnight.
 

Kommentarer

Postat av: EmmasKitchen

Publicerad 2014-01-11 19:03:45

Låter som filmer helt i min smak! Ska jag absolut se :).

Hoppas att du har en skön helg!

Kram/Emma

Svar: Ja men vad kul Emma, tror att du kommer att gilla dem! :-) Hoppas att ni har en trevlig helg också! Kram
Wish upon a star

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica

Varmt välkommen hit! Jag är en småstadstjej som bor i Stockholm sedan många år tillbaka, tillsammans med min fästman, maine coon-katten Molly och numera även bebis T, född i november 2014. Här läser du om sådant som intresserar mig - inredning, vackra saker, naturlig hudvård, bebissnack och livet i stort och smått. Just nu är jag mammaledig, men i vanliga fall jobbar jag med marknadsföring och kommunikation. Hoppas att du ska trivas här, lämna gärna ett litet spår så blir jag glad :-)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela