Wish upon a star

Årets höstklipp

Publicerad 2013-09-11 17:06:00 i

Den här tiden på året borde vara frisörernas "julrusch"? Alla vill ju springa till frissan och klippa och färga inför hösten. Konstigt nog så blir man nästan alltid sugen på kortare/"mer frisyr" och lugg vid den här tiden på året. Hur kan det komma sig? :-)
 
Just nu så vill jag dock gärna behålla min längd och gärna få ytterligare lite längre, men det behöver klippas ihop mer (har min lugg på utväxt) Bokat tid hos en för mig ny salong här i Sjöstaden, efter tips från en uppdaterad kollega, The Venue. Hoppas att de är bra, det blir så omständigt att ta sig in till stan för en klippning i och med att jag varken bor eller jobbar i innerstan.
 
Den bästa frisör jag haft var en tjej som hette Lina som jobbade på Corinne & Friends, men hon slutade klippa och jobbar bara som frisörlärare nu för tiden.
 
Förra årets klipp...
Hos Corinne & Friends i februari (luggklipp)
 
Septemberklippet 2012 - kapade en hel del på längden
 
Innan jag skrev detta inlägg så hade jag absolut inte tänkt klippa lugg men när jag ser bilderna så börjar jag allvarligt överväga det. Det är ju fint men lite bökigt att fixa med och så tråkigt att spara ut... Hjälp, vad tycker ni? :-)
 
 

Kommentarer

Postat av: EmmasKitchen

Publicerad 2013-09-12 20:13:06

Du passar verkligen i både och, så det är hugget som stucket. Men jag röstar ändå för lugg, det ramar in ditt ansikte på ett fint sätt :).

Vad fina bilderna på dig och Anders blev förresten, kärleksfotograferingen alltså.

Kram, kram

Svar: Tack vännen! Jag ska fundera lite till, men inte omöjligt att det faktiskt blir lugg igen, precis nu när den nästan vuxit ut, haha :-) Kram
Wish upon a star

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica

Varmt välkommen hit! Jag är en småstadstjej som bor i Stockholm sedan många år tillbaka, tillsammans med min fästman, maine coon-katten Molly och numera även bebis T, född i november 2014. Här läser du om sådant som intresserar mig - inredning, vackra saker, naturlig hudvård, bebissnack och livet i stort och smått. Just nu är jag mammaledig, men i vanliga fall jobbar jag med marknadsföring och kommunikation. Hoppas att du ska trivas här, lämna gärna ett litet spår så blir jag glad :-)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela