Wish upon a star

Allround

Publicerad 2013-07-29 11:19:00 i i mitt badrumsskåp

Tänkte att jag skulle göra en liten serie med inlägg om mina favoritprodukter i badrumsskåpet. Först ut är en riktig allroundprodukt som jag fastnade för för något halvår sedan - kokosolja från Kung Markatta. Denna olja köpte jag först att ha till matlagning, t ex att steka i, vilket den fungerar ypperligt för. Efter ett tag fick jag jättemycket problem med min hårbotten, det kliade och fjällade något enormt, antagligen en reaktion på hårfärgen som jag då använde. Min hårbotten var verkligen totalt ur balans och kliade något bedrövligt. I ren desperation rotade jag fram oljan och hade i håret som en slags inpackning som fick sitta i över natten ett par gånger, och efter det blev hårbotten mycket bättre. Insåg även att den funkar utmärkt för kroppen och ansiktet istället för hudcremer. I ansiktet väljer jag dock att ha den över natten. Den är dryg, ekologisk, kostar nästan ingenting (jämfört med andra hud/hårvårdsprodukter) och doftar gott av kokos (för den som nu gillar det, jag älskar´t :-)). Det ska finnas kokosolja som inte doftar av kokos också men det har jag aldrig provat. Spring och köp!
 
Läs mer på Kung Markattas hemsida.
 
Bild från Kungmarkatta.se
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica

Varmt välkommen hit! Jag är en småstadstjej som bor i Stockholm sedan många år tillbaka, tillsammans med min fästman, maine coon-katten Molly och numera även bebis T, född i november 2014. Här läser du om sådant som intresserar mig - inredning, vackra saker, naturlig hudvård, bebissnack och livet i stort och smått. Just nu är jag mammaledig, men i vanliga fall jobbar jag med marknadsföring och kommunikation. Hoppas att du ska trivas här, lämna gärna ett litet spår så blir jag glad :-)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela