Wish upon a star

Marsha-balls

Publicerad 2013-12-30 13:00:00 i i mitt skafferi

Provade några nya favoriter på julbordet i år för att få in mer grönt då jag inte äter kött. Bland annat en jättegod sallad på rödkål, valnötter, granatäpple och apelsinklyftor, samt dessa goda "köttbullar" (vegetariska) som var enkla att göra och uppskattade av gästerna.

Detta behöver du:

  • 2 ½ dl riven hård ost (gärna cheddar)
  • 1 dl finhackade valnötter
  • 2 st ägg
  • 1 st gul lök, finhackad
  • 1 ¾ dl ströbröd (jag använde glutenfritt)
  • 1 ½ krm salt
  • olja eller smör att steka i
  • 2 ½ dl buljong

Blanda ost, nötter, ägg, lök, ströbröd, och salt till en smet. Rulla bollar. Stek eller fritera dem i olja tills de får fin färg. Lägg upp dem att rinna av på hushållspapper. Lägg alla bollar i en stor panna och slå kokande buljong över. Sjud under lock ca 10 minuter. Ta sedan av locket och fortsätt sjuda tills nästan all buljong kokat in, ca 25-30 minuter. Ät upp!

 
 

Kommentarer

Postat av: veronica eriksson

Publicerad 2013-12-30 13:23:49

Vilket bra recept, vad gott det ser ut :) Kram

Svar: Tack, prova gärna :-) Kram
Wish upon a star

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica

Varmt välkommen hit! Jag är en småstadstjej som bor i Stockholm sedan många år tillbaka, tillsammans med min fästman, maine coon-katten Molly och numera även bebis T, född i november 2014. Här läser du om sådant som intresserar mig - inredning, vackra saker, naturlig hudvård, bebissnack och livet i stort och smått. Just nu är jag mammaledig, men i vanliga fall jobbar jag med marknadsföring och kommunikation. Hoppas att du ska trivas här, lämna gärna ett litet spår så blir jag glad :-)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela