Wish upon a star

Snökaos och jakten på de perfekta ringarna

Publicerad 2012-12-16 19:12:00 i bröllop

Igår trotsade vi snökaoset och gav oss ut för att påbörja jakten på de perfekta ringarna. Trots att vi kom i säng sent på fredagskvällen vaknade jag redan vid sextiden och var klarvaken. Vid halv åtta var det lika bra att stiga upp, passade på att färga håret och göra mig lite extra snygg nu när jag skulle få träffa alla dessa fashionabla ringar ;-)

Dagen började inte så bra när vi först styrde kosan mot Söder. Guldsmeden som hade den första tilltänkta butiken var på en mässa och när vi kom till den andra butiken upptäckte vi att vi hade sett fel på öppettiderna. Snopet! Som tur var tog vi bilen, så vi svängde snabbt in till city istället och undkom snön som piskade i sidled.


En av butikerna som vi besökte igår. Vi slank snabbt in i värmen :-)

Det här med ringar alltså..phu! Så otroligt roligt och svårt på en och samma gång. Hur mycket ska man lägga? Vilken metall ska man välja? Vilken sten, slipning, osv... Vi har precis börjat titta men har i alla fall bestämt oss för att satsa på fairtrade och ekologiskt i så stor utsträckning som möjligt. Hellre att det fick kosta lite mer men att man har vetskapen om att de som tagit fram guldet och stenarna i våra ringar har haft bra arbetsförhållanden, att utvinningen har skett så skonsamt som möjligt.

Det är lätt att fladdra iväg åt olika håll, men nu har jag märkt att jag hela tiden går tillbaka till något klassiskt, glittrigt men inte "för" blingigt. Jag vill också kunna ha på mig min ring när jag är på gymmet/i stallet osv. 

Jag beundrade en otroligt vacker ring med prinsesslipning på butiken Formsak. Det här är verkligen min favorit just nu! Kanske blir det den som så smångingom kommer att pryda mitt ringfinger?!! Frågan är om man ska välja en sten liknande den på bilden, eller en ofärgad diamant??? Har ännu inte bestämt om jag ska ha en eller två ringar, kanske får denna vara ensam på mitt ringfinger, den är ju så vacker i sig själv...


 Bild lånad från Formsak (som hade den gulligaste ägarinnan!).

Såhär mysigt var det inne i butiken, man fick sitta i lugn och ro och bläddra igenom bilderna på ringarna.

Bröllopstorget

Publicerad 2012-12-16 00:08:00 i bröllop

Fastnade framför bröllopstorget ikväll. Finns det något lättare sätt att få timmarna att flyga förbi? Jag som lovat mig själv mindre tid framför datorn under våren, hur ska det gå? ;-) Känner fortfarande för att nypa mig i armen, tänk att jag också kommer att få ha en vacker ring på mitt finger snart..
Ring i palladium med prinsesslipning, bild lånad från Lamastone.

Om

Min profilbild

Jessica

Varmt välkommen hit! Jag är en småstadstjej som bor i Stockholm sedan många år tillbaka, tillsammans med min fästman, maine coon-katten Molly och numera även bebis T, född i november 2014. Här läser du om sådant som intresserar mig - inredning, vackra saker, naturlig hudvård, bebissnack och livet i stort och smått. Just nu är jag mammaledig, men i vanliga fall jobbar jag med marknadsföring och kommunikation. Hoppas att du ska trivas här, lämna gärna ett litet spår så blir jag glad :-)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela