Wish upon a star

En lyxig tisdag

Publicerad 2014-09-30 17:26:39 i allm�nt

Idag har varit en riktigt lyxig tisdag. Det har varit en strålande solig höstdag här i Stockholm, och jag har varit på mitt livs första gravidyogapass. Såhär i tredje trimestern är jag är riktigt orörlig med ont både här och där, kan inte gå längre än ett par tiotal meter, så jag var skeptisk till att jag skulle kunna delta, men jag ville ändå försöka för jag hade verkligen sett fram emot detta. Det finns två färdmedel som jag kan ta mig fram med just nu: cykel (kortare sträckor) och bil (om jag kan parkera precis utanför stället jag ska till). Sagt och gjort, jag tog cykeln och båten över till Södermalm och det gick riktigt bra. Det var ljuvligt att känna hur kroppen slappnade av efter passet, älskar den långa vilan som tillhör kundaliniyogan. Nu håller jag tummarna för att jag ska orka vara med på resterande sex pass. Det känns riktigt bra att göra det jag kan för att förbereda mig inför förlossningen.
 
Lyxen fortsatte sedan då jag med min vrålhungriga mage tog mig vidare till stans bästa sushiställe Tezukuri för lyxlunch på egen hand. Svängde även förbi Coop och köpte en riktigt smarrig chokladkaka (Lindhs creme brulé) som jag smällde i mig innan jag somnade i solen på balkongen.... Passar på att verkligen njuta dagar som denna då humöret minst sagt går upp och ned med alla hormonstormar som river i kroppen, sömnlöshet, kissnödighet, foglossning och allt annat så lever jag dag till dag just nu.
En häromdagens utanför vår port. Har upptäckt att vår tvättstuga har spegeleffekt i glaset så det är min nya "fota magen-plats". Vad de som eventuellt besöker tvättstugan tycker om detta påhitt är oklart ;-)
 
Jag fick också mitt fina nagellack från Zoya (Eleven.se). Det är 3-free, dvs fritt från de värsta kemikalierna, går i härligt bordeauxrött och passar mitt soliga hösthumör :-)

Kommentarer

Postat av: Emma's Kitchen & more

Publicerad 2014-10-02 19:44:30

Hej Jessica! Kul att du börjat blogga igen :). Kunde inte låta bli att fnissa lite åt din "fota magen plats". Själv har jag knäppt ett par bilder i vår hiss, bara för att vi inte har någon vettig helkroppsspegel i lägenheten. Man bara väntar på den dagen någon granne står där och stirrar och undrar vad man håller på med ;).

Har du provat nagellacket? Håller det bra?

Kramar från Emma!

Svar: Hej Emma! Ja...andan har liksom fallit på lite igen. Vi får se hur länge det varar, kanske si sådär två månader till? ;-)
Nagellacket håller ganska bra faktiskt. Några dagar höll det för mig. Jag är ju "van" vid OPI:s lack sedan tidigare och de håller i en vecka med överlack på. Riktigt så hållfasta är inte de från Zoya, men ändå bra tycker jag. De täcker fint, men jag kan rekommendera en ljusare nyans för då syns det ju inte lika väl om det är lite småflagigt i kanterna. Kram
Wish upon a star

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica

Varmt välkommen hit! Jag är en småstadstjej som bor i Stockholm sedan många år tillbaka, tillsammans med min fästman, maine coon-katten Molly och numera även bebis T, född i november 2014. Här läser du om sådant som intresserar mig - inredning, vackra saker, naturlig hudvård, bebissnack och livet i stort och smått. Just nu är jag mammaledig, men i vanliga fall jobbar jag med marknadsföring och kommunikation. Hoppas att du ska trivas här, lämna gärna ett litet spår så blir jag glad :-)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela