Wish upon a star

En ny liten vän

Publicerad 2014-10-20 16:03:02 i diy

Åh vilken grå och regnig dag det blev idag. Jag stack ut näsan för en cykeltur men den blev kort ;-) Nu sitter jag på min vanliga plats i soffan och regnet öser ned utanför.
 
Jag har börjat använda amningskudden från Doomo som ryggstöd, jättebra för alla oss med foglossning, fick själv tipset av en bekant. Den lilla lila björnen är ett alster jag virkat (!!) Tänk så otippat, jag som valde träslöjd i skolan har nu alltså som vuxen gått och lärt mig att virka ;-) Himla mysigt faktiskt och roligt att se att man "åstadkommer" någonting kreativt, speciellt de dagar då man knappt orkar sig ur sängen. Tycker den är sååå söt och ska nog även göra kaninen tror jag.
Mönstret finns här och stoppningen är ekologisk ullvadd.

Kommentarer

Postat av: Emma's Kitchen & more

Publicerad 2014-10-20 17:05:41

Men åh vilken söt liten vän du har skapat! Perfekt mysvänlig för en liten bebis :). Kram

Svar: Ja jag blev nöjd faktiskt :-) Blev helt galet sugen på saffransbröd nu när jag var inne på din blogg!! Och julmust, som de pratar om i en FB-grupp för gravida som jag är med i, haha! Kommer tjuvstarta i år definitivt. Angående lucia, så kanske vi kan återuppta traditionen nästa år, det vore mysigt. Kram!
Jessica

Postat av: Emma's Kitchen & more

Publicerad 2014-10-23 10:49:28

Ja i år blir det verkligen tjuvstart :). Första julmusten drack jag för ett par veckor sedan...hihi. Vet att fler kyrkor har familjeanpassade luciafiranden så det går säkert att hitta ngt mysigt i framtiden :). Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica

Varmt välkommen hit! Jag är en småstadstjej som bor i Stockholm sedan många år tillbaka, tillsammans med min fästman, maine coon-katten Molly och numera även bebis T, född i november 2014. Här läser du om sådant som intresserar mig - inredning, vackra saker, naturlig hudvård, bebissnack och livet i stort och smått. Just nu är jag mammaledig, men i vanliga fall jobbar jag med marknadsföring och kommunikation. Hoppas att du ska trivas här, lämna gärna ett litet spår så blir jag glad :-)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela