Wish upon a star

Trettondagen

Publicerad 2014-01-06 19:00:00 i hem & inredning

Go kväll i stugorna :-)
Hur har ni det? Idag är det ju trettondagen och den officiella "städa ut julen-dagen". Jag har allt plockat bort det mesta av pyntet men ljusstakar och stjärnor får stå kvar. Även julgranen får hänga med några dagar till då sambon inte var redo att skiljas ifrån den och det känns helt ok för mig.
 
Dock så känns det lite som ett tomrum just nu mellan allt pyssel som var inför julen, och den kommande våren. Någon mer som känner så? Blir sugen på att köpa några nya fina växter att ställa i fönstren och någon mer lampa här och där skulle vi också behöva. Men i stora drag så trivs jag så otroooligt bra i vår lägenhet, en så underbar känsla! Men riktigt färdig med hemmapysslandet blir man nog aldrig? Här är lite inspobilder som jag samlat på mig sista tiden.
 

Så fin balans mellan olika material och naturfärger. Tavlorna är charmiga tycker jag. (House of Philia)

Vackert och sobert, också hos House of Philia. Gillar den klassiska fiskbensparketten, den stilrena öppna spisen och åter igen de vackert harmonierande, enkla färgerna.

Från Ikea, charmigt och personligt att blanda upp med antika möbler i inredningen. Personliga foton och stilleben med glasburkar som också funkar som förvaring.


Geometriska figurer gillar jag, på allitfrån lampor, som här, till glasskålar och affischer. Bild från Simplicity.
Mer stilleben, här i lite Paris-chict manér hos Sofias inredning. Gillar också bildmanéret med den lite grumliga känslan som man får genom att höja ISO-värdet. Måste testa att få till det själv snart...när ljuset och livet återvänder och det blir roligare att plocka fram kameran igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica

Varmt välkommen hit! Jag är en småstadstjej som bor i Stockholm sedan många år tillbaka, tillsammans med min fästman, maine coon-katten Molly och numera även bebis T, född i november 2014. Här läser du om sådant som intresserar mig - inredning, vackra saker, naturlig hudvård, bebissnack och livet i stort och smått. Just nu är jag mammaledig, men i vanliga fall jobbar jag med marknadsföring och kommunikation. Hoppas att du ska trivas här, lämna gärna ett litet spår så blir jag glad :-)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela