Wish upon a star

Stjärnorna på himmelen de blänka

Publicerad 2013-12-13 09:36:00 i

Glad lucia! Jag mjukstartar helgen genom att unna mig att vara ledig idag. Tog lite sovmorgon och sitter nu och tittar på luciafirandet från Olaus Petri kyrka i Örebro på SVT Play. Tänk hur olika lucia har sett ut genom åren. Först när man var liten lussade man på dagis och i skolan. Jag var med i en kyrkokör och sjöng ofta solo utan att blinka :-) Sen i högstadiet blev det luciaritt i stallet och i gymnasiet "lussebandy" då man virade glitter i håret och hejade på de snyggaste killarna, efteråt var det ofta hemmafest någonstans dit man gick med pirr i magen och kanske någon ditsmugglad vinflaska.
 
Nu på senare år så har jag försökt titta på lucia på tv:n på morgonen och även varit på luciakonsert i olika kyrkor. Annars är det så lätt att liksom "tappa bort" luciakänslan och det är ju himla mysigt med alla ljus och den vackra sången. Ikväll ska jag till Högalidskyrkan med vänner, en repris från förra året. Ska bli så mysigt. Hoppas att ni har en riktigt fin dag!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica

Varmt välkommen hit! Jag är en småstadstjej som bor i Stockholm sedan många år tillbaka, tillsammans med min fästman, maine coon-katten Molly och numera även bebis T, född i november 2014. Här läser du om sådant som intresserar mig - inredning, vackra saker, naturlig hudvård, bebissnack och livet i stort och smått. Just nu är jag mammaledig, men i vanliga fall jobbar jag med marknadsföring och kommunikation. Hoppas att du ska trivas här, lämna gärna ett litet spår så blir jag glad :-)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela