Wish upon a star

Januarifunderingar

Publicerad 2015-01-09 17:09:00 i du lilla videung

 
Grått grått grått i Stockholm just nu och märkligt ödsligt på barnvagnspromenaden
 
Men jag har våren i tanken, och vet att dessa månader ändå kommer att gå ganska snabbt. Det känns som att jag blir liiite säkrare i min roll som förälder för var dag som går och gör små framsteg. Här om dagen var jag och bebis T ute och åkte bil ensamma för första gången! Jätteskönt att det gick så bra, jag är ju så van att kunna hitta på saker och ta mig omkring och det ser jag fram emot att kunna göra under våren också.
 
Någon beskrev det som att man är "hudlös" när man fått barn och lite så är det nog. Det är en stor omställning, och framförallt en utmaning hur man ska få till amning, blöjbyten och hantera ev gråtattacker när man lämnar hemmet. Innan jul kände jag mig ganska isolerad och ensam då jag inte träffade någon på hela dagarna. Nu när jag har umgåtts med släkt och vänner känns allting mycket bättre, och jag hoppas att jag mer och mer vågar ta mig ut på aktiviteter, på en lagom nivå. Vill inte vara en mamma som springer på olika event varje dag, men just att få träffa andra vuxna och ha ett socialt liv känns viktigt.
 
Vi har haft flera besök av fina vänner de senaste dagarna och det är så roligt! Idag var min äldsta barndomsvän här tillsammans med sin sex månader gamla son. Vi fikade på en banankaka jag lyckades slänga ihop igår, snackade bebisprat och T fick jättefina presenter och dessutom en hel hög med fina kläder som vi fick ärva efter hennes två barn. Kära vänner är verkligen en så viktig del av livet <3
Presenter från min fina vän Moa (hon vet att jag gillar ekotänk :-))
Tidigare i veckan fick vi finbesök av två andra vänner som ska ha bebis nr två vilken dag som helst! Av dem fick lilla T dessa färgglada prylar - en prasselbok och en haklapp. (Blogg.se vill tydligen inte vända rätt denna bild??)
 
Imorgon får vi ytterligare ett besök av min vän Madelene som är i Stockholm på kurs. Vi har inte träffats på nästan ett år så det ser jag verkligen fram emot! Hoppas att ni får en underbar fredagskväll!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica

Varmt välkommen hit! Jag är en småstadstjej som bor i Stockholm sedan många år tillbaka, tillsammans med min fästman, maine coon-katten Molly och numera även bebis T, född i november 2014. Här läser du om sådant som intresserar mig - inredning, vackra saker, naturlig hudvård, bebissnack och livet i stort och smått. Just nu är jag mammaledig, men i vanliga fall jobbar jag med marknadsföring och kommunikation. Hoppas att du ska trivas här, lämna gärna ett litet spår så blir jag glad :-)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela