Wish upon a star

Boa

Publicerad 2014-10-04 15:56:00 i allm�nt

Idag vaknade jag vid fyrasnåret och kunde inte somna om. Det har blivit så en del den sista tiden. När jag väl är vaken så är det liksom tusen tankar som börjar snurra i huvudet, efter en stund är jag klarvaken och jag tycker faktiskt att det är rätt mysigt att gå upp och sätta mig i soffan i mörkret, tända några ljus och liksom vänta in gryningen och dagen som långsamt kommer smygande.
 
Det är en grå dag här i Stockholm men jag lyckades ta mig ut på en liten cykeltur även idag. Mår så himla mycket bättre av att få höstluft i lungorna och se annat än lägenhetens väggar.
Tog cykelvägen längs med Sickla sjö. Har inte varit här nere sedan vi badade i somras. Älskar att följa årstidernas växlingar i Nackareservatet. I år kan jag inte ta mina älskade skogspromenader, men att cykla långsamt och andas in den höga, klara luften är också underbart.
 
Någonting som alltid kommer för mig på hösten är att pyssla och inreda i lägenheten. Det här blir min andra höst i denna lägenhet, och faktiskt min åttonde höst i Stockholm! I år vill jag bland annat satsa på fler ljuskällor i lägenheten, och en matta till sovrummet. Slog även till på den fina vasen från Mio som jag slängt blickar på under några månader. Det är ju en variant på Svenskt Tenns omåttligt populära "Dagg", men jag tycker att den här är mer överkomlig i pris. En vas för 2 500 kr skulle jag knappt våga använda, då jag har en tendens att göra sönder grejer. Så snart jag tänker "nu ska jag absolut inte tappa den här", så liksom slinker de ur mina händer.
Det fick bli vackra liljor i vasen som "premiärblomster".
De fina underläggen är också nya. Kanske höstens bästa investering, då bordet blir "ombonat" men vi slipper katthår vilket annars alltid är ett stort problem då vår kattjej alltid placerar sig på tygtabletter/dukar. Hon tror nog att vi "bäddar" åt henne ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica

Varmt välkommen hit! Jag är en småstadstjej som bor i Stockholm sedan många år tillbaka, tillsammans med min fästman, maine coon-katten Molly och numera även bebis T, född i november 2014. Här läser du om sådant som intresserar mig - inredning, vackra saker, naturlig hudvård, bebissnack och livet i stort och smått. Just nu är jag mammaledig, men i vanliga fall jobbar jag med marknadsföring och kommunikation. Hoppas att du ska trivas här, lämna gärna ett litet spår så blir jag glad :-)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela