Wish upon a star

Peanut butter & jelly pancaces

Publicerad 2014-03-13 13:19:00 i i mitt skafferi

Dagens lunch blev left over pannkakor från gårkvällen. Blåbären och jordgubbarna var slut så jag fick improvisera med topping och hittade en smaskig kombo: jordnötssmör, kvarg och jordgubbssylt. Kvarg är en sorts färskost av surmjölk, väldigt omskriven i hälsobloggar som en bra källa till protein. Det är första gången jag provar och jag tyckte faktiskt att det var snäppet godare än vispgrädde!
 
Pannkakor enligt det här receptet. Dock så gjorde jag dubbel sats och hade då bara i sex ägg, inte åtta som det står i receptet, och lite extra mjölk (jag använde mandelmjölk).
 
Ekologiskt jordnötssmör från Kung Markatta, Icas eko sylt och kvarg (inte lyckats hitta ekologisk, någon som vet om det finns?)

Apelsiner till "efterrätt" :-) De är supergoda nu och finns ofta eko att få tag på både på Willys och Ica.
 
Här bjuder huvudstaden på ännu en solig dag, hoppas att jag hinner med en liten promenad senare. Jobbar hemifrån idag, så jag har min lilla Molly som kollega, väldigt mysigt. Hoppas att ni har en fin dag!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica

Varmt välkommen hit! Jag är en småstadstjej som bor i Stockholm sedan många år tillbaka, tillsammans med min fästman, maine coon-katten Molly och numera även bebis T, född i november 2014. Här läser du om sådant som intresserar mig - inredning, vackra saker, naturlig hudvård, bebissnack och livet i stort och smått. Just nu är jag mammaledig, men i vanliga fall jobbar jag med marknadsföring och kommunikation. Hoppas att du ska trivas här, lämna gärna ett litet spår så blir jag glad :-)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela