Wish upon a star

Lite helg genom mobilen

Publicerad 2014-03-25 20:38:00 i allm�nt

Här kommer några glimtar från helgen genom min (kassa) mobilkamera ;-) I lördags var jag som ni vet på Abbamuséet och jag är jättenöjd med besöket. Det är dyrt att gå in, 255 kr tror jag att vi betalade per person inkl audioguide, men samtidigt så är det väldigt mycket interaktivitet vilket var superskoj, och en grej man gör en gång och inte mer (i alla fall jag). Är inte något Abba-fan, tycker snarare att deras låtar är ganska tråkiga och tjatiga, men det är ju ändå en viktig del i svensk musikhistoria och roligt att ha varit där.
 
Det bästa och roligaste var naturligtvis att sjunga Abbalåtar i "studion" samt att spela in en "musikvideo" tillsammans med Abba, haha. Det gick att ladda ned videon efteråt men tror jag behåller den för mig själv ;-)
 
Djurgårdsfärjan från Slussen (första för i år, yay på det!!)
Hej hej, här sitter jag och Abba och hänger (och det tog typ 5 min för min vän att ta den här bilden samt att det var ca 20 pers som stod och tittade på mig, om ni undrar varför jag ser lite smått besvärad ut ;-))
Middag på Råkulur, en ny och tydligen hypad restaurang. Jag var dock inte så imponerad. Först var det en vinflaska som försvann, sedan fick vi vanlig soja trots att servitrisen övertygat oss om att de serverade glutenfritt (!!) och slutligen fick vi fel nota... Haha, hur som helst, det var en trevlig kväll ändå men jag kommer inte att återvända!!
Helt ok sushi, men det slår inte Tezukuris på långa vägar!
Ny blus från Zara, med "vågor" på kragen och lager på lager-effekt.
Söndagsfrukost
 
Känner mig lite oinspirerad just nu, är det något speciellt ni vill att jag skriver om framöver så hojta gärna...Nu blir det en kopp thé och ett avsnitt av Girls tillsammans med mannen. Ha en fin kväll!

Kommentarer

Postat av: Mikxki

Publicerad 2014-03-27 14:12:35

Vilka härliga bilder :)

Svar: Tack! Dock inte den bästa kvaliteten som sagt ;-) Kikade in på din blogg, kul att du håller på med hästar. Har själv tagit upp ridningen efter många år och älskar det!
Wish upon a star

Postat av: Hanna Karlsson

Publicerad 2014-03-28 09:48:25

Vad kul ändå att ha varit där. :-)

Svar: Ja, det kan jag rekommendera om du är i krokarna :-)
Wish upon a star

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica

Varmt välkommen hit! Jag är en småstadstjej som bor i Stockholm sedan många år tillbaka, tillsammans med min fästman, maine coon-katten Molly och numera även bebis T, född i november 2014. Här läser du om sådant som intresserar mig - inredning, vackra saker, naturlig hudvård, bebissnack och livet i stort och smått. Just nu är jag mammaledig, men i vanliga fall jobbar jag med marknadsföring och kommunikation. Hoppas att du ska trivas här, lämna gärna ett litet spår så blir jag glad :-)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela