Wish upon a star

Fönsterfix

Publicerad 2014-03-18 18:52:00 i hem & inredning

Nu är nya gardiner från Ellos på plats! Är väldigt förtjust i dessa enkla och skira varianter. Dock behöver de läggas upp lite men jag kunde inte låta bli att visa dessa bilder i alla fall. I lördags var jag en sväng förbi Blomsterlandet för att köpa hem lite nya blommor då våra fönster gapade tomma med undantag för några udda krukor. Det blev en ny orkidé, en doftranka och två porslinsblommor, samt ett gäng med krukor så att de skulle bli enhetliga. Tyckte att det blev superfint. Buddhan är också från Blomsterlandet, fin i all sin enhelhet!
 
Att köpa växter är svårt, speciellt när man har katt! Jag var säkert där inne i två timmar för varje gång jag hittade en växt försökte jag googla på om den var giftig eller ej. Sedan är det ju det här med skötseln, vilken växt som passar i ljus/mörker, vad som är snyggt i allmänhet och var som kommer att göra sig bra i just mitt fönster... Hade tänkt kika på växter till balkongen också, men var helt slut när jag hade lyckats bestämma mig för dessa. (Det finns ett fönster till men det fotar jag en annan dag, fick ingen bra bild på det).
Det syns inte så väl, men vi har också hängt om gardinerna så att det är som en enda lång stång med tre längder, en på mitten, förut var det lilla fönstret till höger "naket" på högersidan.
Den fina buddhan och doftrankan.
Molly inspekterar och godkänner de nya inventarierna. Än så länge har hon inte varit allför närgången på blommorna, hoppas på att hon håller sig undan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica

Varmt välkommen hit! Jag är en småstadstjej som bor i Stockholm sedan många år tillbaka, tillsammans med min fästman, maine coon-katten Molly och numera även bebis T, född i november 2014. Här läser du om sådant som intresserar mig - inredning, vackra saker, naturlig hudvård, bebissnack och livet i stort och smått. Just nu är jag mammaledig, men i vanliga fall jobbar jag med marknadsföring och kommunikation. Hoppas att du ska trivas här, lämna gärna ett litet spår så blir jag glad :-)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela