Wish upon a star

Sidengardiner och Alla <3 dag

Publicerad 2014-02-14 17:10:00 i hem & inredning

Idag var jag inne i stan på ett seminarium på förmiddagen och passade på att slinka förbi både Zara Home och H&M Home på väg därifrån. Å, så mycket fint det finns i butik nu. Skulle kunna få med mig hur mycket vackra inredningsdetaljer som helst men lyckades hålla mig i skinnet. Köpte en ljuslykta på Zara som jag ska visa er senare, ljusrosa. Och så spanade jag på massor av fina bordslampor men de måste jag fundera lite på innan det ev blir något köp.
 
Är så sugen på ett par vackra sidengardiner till sovrummet. Försöker så gott jag kan att endast ta in naturmaterial i hemmet. Dels är det förstås lyxigare och vackrare än konstmaterial/plast, och dels undviker man att få in onödiga kemikalier.
 
Här är några vackra gardiner som föll mig i smaken, från Alma House. Färgen jag är inne på just nu är "greige" (blandning mellan grå och beige), liknande dem på sista bilden, eller vitt. Har inte riktigt bestämt mig ännu men vill ha en naturfärg som jag inte tröttnar på utan kan ha i några år.
 
Visst är lampan med glasfot på bilden längre ned helt underbar??
 
Nu ska jag försöka göra ett ryck och städa undan lite här innan fredagskvällen och lugnet infinner sig. Något slags Alla Hjärtans-firande ska vi nog få till också men känner mig lite småhängig så kanske blir det någon smarrig hämtmat och tv-soffan... Känns ganska lockande just nu faktiskt ;-) Firar ni Alla Hjärtans dag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica

Varmt välkommen hit! Jag är en småstadstjej som bor i Stockholm sedan många år tillbaka, tillsammans med min fästman, maine coon-katten Molly och numera även bebis T, född i november 2014. Här läser du om sådant som intresserar mig - inredning, vackra saker, naturlig hudvård, bebissnack och livet i stort och smått. Just nu är jag mammaledig, men i vanliga fall jobbar jag med marknadsföring och kommunikation. Hoppas att du ska trivas här, lämna gärna ett litet spår så blir jag glad :-)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela