Wish upon a star

Glad påsk!

Publicerad 2014-04-16 21:34:00 i hem & inredning

Nu är vi snart redo för påsken. Idag fixade jag till riset som jag köpte förra helgen och jag tycker själv att det blev väldigt fint! Äggen ger färg utan att det blir för skrikigt. Första påsken i lägenheten och i år fick riset hamna i hallen, tyckte det passade bra på vår långa byrå och så blir man välkomnad och kommer i "påskstämning" så snart man stiger innanför dörren :-)
 
I helgen får vi besök av vänner från min hemstad. De brukar komma och hälsa på oss någon gång per år, och så träffas vi förstås när jag är "hemma". I år blir det lite annorlunda än tidigare för de har en son som föddes förra sommaren, så vi blir en till liten person i sällskapet. Vi har inte så mycket planer förutom att vara utomhus om det blir fint väder, och jag måste till Kungsträdgården och vandra i sagolandet bland alla rosa körsbärsblommor, en av årets absoluta höjdpunkter tycker jag. Någon gång skulle jag vilja åka till Tokyo när körsbärsträden blommar, de firar in med våren med pompa och ståt, måste vara en speciell upplevelse.
 
Vad hittar ni på i påsk?
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica

Varmt välkommen hit! Jag är en småstadstjej som bor i Stockholm sedan många år tillbaka, tillsammans med min fästman, maine coon-katten Molly och numera även bebis T, född i november 2014. Här läser du om sådant som intresserar mig - inredning, vackra saker, naturlig hudvård, bebissnack och livet i stort och smått. Just nu är jag mammaledig, men i vanliga fall jobbar jag med marknadsföring och kommunikation. Hoppas att du ska trivas här, lämna gärna ett litet spår så blir jag glad :-)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela