Wish upon a star

En dag på mellandagsrean

Publicerad 2013-12-26 19:40:00 i i min garderob

Idag åkte mina föräldrar och min syster hem. Har haft en så himla mysig jul även om det blev "lite" stressigt med maten på själva julafton. Men har världens snällaste föräldrar som ryckte in och lagade mat så det stod härliga till.
 
Kom upp i bra tid för att vinka hej då och sedan har jag haft en dag med mig själv, och resten av Stockholms befolkning, på mellandagsrean. Var väldigt naiv och tänkte att om jag är på plats prick när de öppnar så är jag säkert nästan ensam. Eh...kan ju säga att jag började ana oråd när det var  in till parkeringshuset på Nacka Forum, sedan inne på Zara sa det bara PANG och så var det typ 1000 pers där inne som ryckte i olika plagg och försökte armbåga sig fram, haha.
 
Kände mig ändå ganska rutinerad i trängseln och hade lagt upp en liten plan. Den såg ut så här om någon skulle vilja inspireras ;-)
  • Köp bara kläder som du kan tänka dig att bära nu och längre fram i vår (inte vare sig de bylsigaste stickade tröjorna eller resterna från förra sommaren).
  • Ha en plan i bakhuvudet över de butiker du helst vill besöka och gå till de viktigaste först. På vissa butiker ryker godbitarna på 30 minuter, och du kommer orka ungefär hälften av vad du tror.
  • Gå på toaletten innan det blir akut (klassiker, men aldrig fel, eller hur?!)
  • Gå ut med tunga påsar till bilen direkt istället för att släpa runt i köpcentret.
  • Ät mellanmål/ta en fika, haha!
  • Ha kläder som är lätta att ta av och på, gärna ett tunt linne under så kan du prova toppar/klänningar i butiken istället för att köa till provrummet. En tunn dunjacka som är lätt att knöla ned i väskan om det blir varmt.
  • Sist men inte minst, se till att ha koll på vad som passar din kroppsform och dina färger så slipper du släpa in 25 plagg i provrummet och komma ut med ett. Det är faktiskt inte så svårt, se bara till att lägga märke till vilka kläder du har hemma som blir använda, och vilka som inte blir det.
Fick tag i några riktiga godbitar, bland annat från Rizzo och MQ. Ska ta en bild i dagsljuset imorgon. Hittade även in till Ellos som har en helt otroligt bra rea med ytterligare 30 procent på befintliga röda priser.
Den här underbara klänningen från Esprit blev min för 280 kr (ordinarie 799 kr)!
2665 kr rabatt på den totala ordern, helt ok faktiskt ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica

Varmt välkommen hit! Jag är en småstadstjej som bor i Stockholm sedan många år tillbaka, tillsammans med min fästman, maine coon-katten Molly och numera även bebis T, född i november 2014. Här läser du om sådant som intresserar mig - inredning, vackra saker, naturlig hudvård, bebissnack och livet i stort och smått. Just nu är jag mammaledig, men i vanliga fall jobbar jag med marknadsföring och kommunikation. Hoppas att du ska trivas här, lämna gärna ett litet spår så blir jag glad :-)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela