Wish upon a star

Grön mascara

Publicerad 2014-01-16 22:23:00 i beauty

Vissa skönhetsprodukter har jag sedan många år bytt ut till gröna alternativ, t ex hudcreme som jag numera aldrig skulle slaska på med "traditionell", dvs baserad på oljor från industrispill och diverse andra märkliga kemikalier. Andra produkter har fått ta lite mer tid, som mascara vilket jag faktiskt inte har testat någon naturlig variant av. Men när jag hittade det här kitet från Une (mascara och ögonpenna) på rean så slog jag till. Har läst gott om deras produkter så det ska bli spännande att testa.
 
Jag tycker det är svårt med mascara, den har så många krav att leva upp till. Den ska först och främst naturligtvis göra fransarna fantastiskt långa, fylliga och vackra, den ska sitta bra men också vara lätt att tvätta av, inte vara testad på djur, och ha "snälla" ingredienser. Än så länge har jag inte hittat en enda som har checkat alla mina boxar, men kanske är det nu det händer?? ;-)
 

Kommentarer

Postat av: Erika Kvarnlöf

Publicerad 2014-01-21 20:47:12

Åh, var den bra? Själv är jag väldigt nöjd med Pure som jag har bloggat om tidigare men det är alltid kul att testa nya. Kram Kikan

Svar: Har inte testat ännu, återkommer med en recension :-) Kram
Wish upon a star

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica

Varmt välkommen hit! Jag är en småstadstjej som bor i Stockholm sedan många år tillbaka, tillsammans med min fästman, maine coon-katten Molly och numera även bebis T, född i november 2014. Här läser du om sådant som intresserar mig - inredning, vackra saker, naturlig hudvård, bebissnack och livet i stort och smått. Just nu är jag mammaledig, men i vanliga fall jobbar jag med marknadsföring och kommunikation. Hoppas att du ska trivas här, lämna gärna ett litet spår så blir jag glad :-)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela