Wish upon a star

Drömmiga bilder med Emily Dahl

Publicerad 2014-02-01 12:10:00 i fotografi

I veckan var jag på redigeringskurs med den docklika och begåvade Emily Dahl. Kursen ordnades av gänget på Vintagefabriken och det var en grundläggande kurs, så mycket av det som sades kände jag till, men jag fick även ett gäng nya tips och tricks och framförallt en inblick i hur Emily redigerar sina bilder för att få dem så där drömska och sagolika. Ska öva lite själv nu i helgen!
Så här såg det ut i torsdags.
 
Vad hittar ni på för något idag? Jag kände mig lite krasslig igår så jag kollade på filmer och bryggde mirakelbrygd som jag faktiskt tror hjälpte för idag är jag bättre.
 
Tips på en enkel mirakelbrygd:
Skär en bit färsk ingefära i små kuber och lägg i en tesil, låt dra i en kanna med vatten som sjudit. Efter en stund, kanske tio minuter, pressa i massa citron och i med en skvätt honung. Boostar immunförsvaret och rensar igenom kroppen. Ganska gott också faktiskt.
 
Ikväll blir det mer film för då ska jag på bio med en kompis, vi ska se Philomena. Någon som sett den? Lite extra kul tycker jag att det ska bli att se scenerna från Irland eftersom jag är halv-irländsk och vi ska dit hela familjen nu i sommar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica

Varmt välkommen hit! Jag är en småstadstjej som bor i Stockholm sedan många år tillbaka, tillsammans med min fästman, maine coon-katten Molly och numera även bebis T, född i november 2014. Här läser du om sådant som intresserar mig - inredning, vackra saker, naturlig hudvård, bebissnack och livet i stort och smått. Just nu är jag mammaledig, men i vanliga fall jobbar jag med marknadsföring och kommunikation. Hoppas att du ska trivas här, lämna gärna ett litet spår så blir jag glad :-)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela