Wish upon a star

Pancakes och Västgötska skogar

Publicerad 2013-09-01 12:32:00 i allmänt

God middag! Hur har ni det idag? Själv är jag hos föräldrarna på Västgötaslätten denna helg och umgås med familjen. Igår var jag "framme på stan" med mamma och syster och på kvällen blev det besök hos goda vänner som precis har fått en liten och väldigt söt son. Jag fick hålla honom en lång stund och han tittade på mig med sina stora djupblå ögon. Det är det mest naturliga som finns att bebisar kommer till världen, men samtidigt så fascinerande. En liten person som just startar livet och ska lära sig gå, börja skolan, träffa sin första kärlek och allt sånt <3
 
-----------------------------------------------------------------
 
För ett tag sedan testade jag två olika recept på pannkakor utan vetemjöl. Ett med fiberhusk och ett med mandelmjöl, båda var enkla att göra. Det första receptet var gott men smakar ganska mycket ägg, och var noga med att blanda ordentligt om ni provar detta, för trots att jag körde med elvisp så hade jag missat en "klump" som smakade bara ägg, och det var inte så gott att få det i munnen ;-)
 
Det andra receptet smakade mer som vanliga amerikanska pannkakor, jättegott. Dock var det lite svårt att få de första pannkakorna att hålla ihop av någon anledning, trots att jag gjorde dem i teflonpanna (använder alltid gjutjärn annars). Men efter två-tre stycken var gräddade så gick det jättelätt att göra resten. Jag lade till en nypa socker i smeten men det gör man som man vill. Serveras med vispad grädde, bär, lönnsirap och goda sylter eller lite pudrad kakao. Supergott och lyxigt som t ex helgfrukost/brunch.
 

Älskar min Alice i Underlandet-kopp från Urban Outfitters.

Jag och sis i matchande outfits ;-)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica

Varmt välkommen hit! Jag är en småstadstjej som bor i Stockholm sedan många år tillbaka, tillsammans med min fästman, maine coon-katten Molly och numera även bebis T, född i november 2014. Här läser du om sådant som intresserar mig - inredning, vackra saker, naturlig hudvård, bebissnack och livet i stort och smått. Just nu är jag mammaledig, men i vanliga fall jobbar jag med marknadsföring och kommunikation. Hoppas att du ska trivas här, lämna gärna ett litet spår så blir jag glad :-)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela