Wish upon a star

New in

Publicerad 2013-09-27 20:18:00 i i min garderob

Kunde inte hålla mig ifrån denna fina jacka från MQ. Gick hem utan den först, men kunde inte släppa den med tanken, så var tvungen att gå tillbaka och hämta hem den. Den är ännu finare i verkligheten, en klassisk och snygg jacka som man kan ha i många år :-)
Egentligen var jag ute efter en varm, rejäl kappa i bra kvalitet, samt en lite billigare, vadderad, kort höstjacka. Men så hittade jag den här dunjackan, och en tunn men galet snygg svart kappa från Zara, med fuskskinndetaljer på axlarna och i midjan, och ja, det blir inte alltid som man tänkt sig helt enkelt. Men jag har ändå lärt mig att det är bättre att köpa det man verkligen gillar än att bara köra på enligt plan fast man egentligen inte hittar något man fastnar för.
 
Kanske lägger upp någon bild på hur de ser ut på i helgen.
 
Det som är bra är också att butikerna nu verkar ha hittat uppföljningssystem för att säkerställa att dunet produceras på ett etiskt sätt. Jag frågar ALLTID innan jag köper dun eller merinoull. Filippa K är ett företag som jag bojkottar då de inte tar ullen på ett djurvänligt sätt. Om vi alla hjälps åt att fråga så tvingar vi butikerna att bli medvetna om hur produkterna framställs.
 
Just nu ska jag inta soffläge och kurera mig från en ruskig förkylning. Skönt med fredagskväll! Trevlig helg på er!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica

Varmt välkommen hit! Jag är en småstadstjej som bor i Stockholm sedan många år tillbaka, tillsammans med min fästman, maine coon-katten Molly och numera även bebis T, född i november 2014. Här läser du om sådant som intresserar mig - inredning, vackra saker, naturlig hudvård, bebissnack och livet i stort och smått. Just nu är jag mammaledig, men i vanliga fall jobbar jag med marknadsföring och kommunikation. Hoppas att du ska trivas här, lämna gärna ett litet spår så blir jag glad :-)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela