Wish upon a star

River Rover Lounge Chair Pool Float & other stuff

Publicerad 2013-10-12 21:43:00 i hem & inredning

Lördag utan några vidare planer. Både skönt och lite tråkigt även om det är självvalt. Märkvärdigt nog så längtar jag ofta efter långsamheten och tråkigheten, men när den väl infinner sig så har jag ofta inte riktigt ro att omfamna den och njuta. Knepet är att ta sig ifrån TV och dator och faktiskt fundera på vad man har lust att göra. Det går ibland, men jag måste erkänna att tidsmaskinen datorn ofta stjäl lite för mycket av min tid.
 
Jag tänkte att lördag kväll borde vara en bra tid att åka till Ikea för att slippa köer, så det gjorde jag. Kom hem med det mesta på listan och lite extra därtill, som sig bör ;-) En takspot som jag tänkt ha i hallen fanns dock inte till min besvikelse, det börjar ju bli så mörkt nu så behöver verkligen en lampa i hallen, men jag får åka tillbaka om ett par veckor när den kommit in igen.
 
En annan butik som jag älskar när det kommer till inredning är Urban Outfitters. De har inte så mycket inredning i sin butik på Biblioteksgatan, men hemsidan är en underbar oas av knasiga, barnsliga prylar och vackra möbler som på pricken faller mig på läppen.
 
Vad sägs om en flytande poolstol med tillhörande drinkställ, en julgransprydnad i form av en Turtle, uppblåsbara enhörningshorn för katter, en matta med månen på eller en grym antikinspirerad sänggavel? De har också en speciell Halloween-shop, något att spana för er som ska på galej.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica

Varmt välkommen hit! Jag är en småstadstjej som bor i Stockholm sedan många år tillbaka, tillsammans med min fästman, maine coon-katten Molly och numera även bebis T, född i november 2014. Här läser du om sådant som intresserar mig - inredning, vackra saker, naturlig hudvård, bebissnack och livet i stort och smått. Just nu är jag mammaledig, men i vanliga fall jobbar jag med marknadsföring och kommunikation. Hoppas att du ska trivas här, lämna gärna ett litet spår så blir jag glad :-)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela