Wish upon a star

En lista

Publicerad 2013-11-09 12:46:00 i

Idag ligger jag i sängen med den dj*vligaste av mensvärkar. Har intagit en lång frukost här, skulle egentligen ha träffat en kompis för promenad, men det blev en telefondejt istället. Är så trött på att vara sjuk just nu, känns som att jag inte gjort annat än legat i sängen och "väntat ut" det onda, först förkylning, sen influensan och nu detta. Men nu ska jag sluta gnälla, hittade ett par nya bloggar idag och på en av dem så fann jag denna lista som utgår från telefonboken i mobilen. Man gillar ju listor, så here it goes :-)

Har du kysst nummer 7? Hahaha! Nej verkligen inte! Det är numret till vår bilverkstad som ägs av en butter men väldigt snäll gubbe i 75-årsåldern.

Brukar du hänga med nummer 19? Nej inte så ofta. Det är min sambos farmor.

Gillar du nummer 26?  Hm, en kollega som var med i ett av mina tidigare projekt. Jag gillar henne men tror att hon hela tiden var lite sur över att jag var projektledare och inte hon, ville gärna ta över i olika sammanhang ;-) Dags att rensa lite inser jag.

Är 15 din bästis?  En god vän är det, den här fina tjejen :-)

Älskar du nummer 10? Det är numret till min ridklubb, och ja, det måste jag säga att jag verkligen älskar att rida där. I löv horses!

Är nummer 20 bra? Nummer 20 är otroligt bra, min bästis från studietiden som jag tyvärr inte har jättemycket kontakt med då vi bor i olika delar av landet. Men hon betyder väldigt mycket för mig och jag tror och hoppas att vi alltid kommer att hålla kontakten även om det inte är så ofta.

Har du träffat nummer 9 i veckan?  Nope, min sambos mamma, det var ett tag sedan. Vi kommer i alla fall att träffas i jul då vi ska bjuda in till julfirande här hemma hos oss. Mina föräldrar och min syster kommer också hit då, längtar.

Har nummer 16 gått i din klass?  Öh nä, det är en snickare som var här och fixade lite grejer när vi precis flyttat in i somras.

Vet du om nummer 31 har något förhållande? Tror inte att han har det. En god vän från min USA-tid med en väldigt stor portion humor, grym sångröst, outstanding Bacardi-drickarkunskaper och perfekt bräkande amerikansk accent.

Nu blev jag lite nostalgisk, kom på att jag måste plocka fram min mina-vänner bok och be några av mina nyare vänner att fylla i. Påbörjade denna precis innan jag flyttade från Halmstad där jag pluggade, roligt att titta tillbaka på vad man själv och andra hade för drömmar och tankar.

Bilden har inte så mycket med inlägget att göra, hittade den på friends.se, men den får representera mina spridda vänner som finns lite här och var både i Sverige och utomlands, då jag flyttat omkring en del i mitt liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica

Varmt välkommen hit! Jag är en småstadstjej som bor i Stockholm sedan många år tillbaka, tillsammans med min fästman, maine coon-katten Molly och numera även bebis T, född i november 2014. Här läser du om sådant som intresserar mig - inredning, vackra saker, naturlig hudvård, bebissnack och livet i stort och smått. Just nu är jag mammaledig, men i vanliga fall jobbar jag med marknadsföring och kommunikation. Hoppas att du ska trivas här, lämna gärna ett litet spår så blir jag glad :-)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela