Wish upon a star

En gammeldags men ändå modern jul

Publicerad 2013-11-10 14:01:00 i hem & inredning

Jag brukar inte pynta speciellt mycket hemma i juletider, eftersom vi aldrig har varit hemma hos oss tidigare. Jag brukar satsa på några få prydnader och så lite extra belysning i form av vita pappersstjärnor i fönstren och någon enkel adventsljusstake. Men i år vill jag gärna komplettera med ett par nya pinaler eftersom vi ska fira hemma hos oss. Vi behövde t ex glöggmuggar och jag budade precis hem dessa söta från Tradera. Det roliga är att jag tyckte att jag kände igen dem, och jag pratade precis med min mamma som bekräftade att de har likadana, haha.
Även den här ljusstaken vill jag gärna ska bli min, och tror ni inte att mina föräldrar har en likadan fast vägghängd, medan min morbror och hans fru har en exakt likadan, som de ärvt från morfar. Man anar en viss undermedveten längtan till barndomens idylliska jular ;-)
När jag var liten firade vi oftast jul hemma hos min morfar som bodde i en underbar engelsk villa, där min mamma och morbror växte upp. Såhär såg det ut där, saknar den tiden och känslan från då man var barn och mormor och morfar var i livet.
Gransäter 2007
1980 (Då jag också döptes här av min mormors bror som var präst)
1904
 
Nu bor vi ju i ett relativt nybyggt hus i moderna Hammarby Sjöstad, men det är mysigt att mixa med lite gammeldags genuina detaljer och hantverk. Tänkte göra ett inlägg snart med lite mer julinspo :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica

Varmt välkommen hit! Jag är en småstadstjej som bor i Stockholm sedan många år tillbaka, tillsammans med min fästman, maine coon-katten Molly och numera även bebis T, född i november 2014. Här läser du om sådant som intresserar mig - inredning, vackra saker, naturlig hudvård, bebissnack och livet i stort och smått. Just nu är jag mammaledig, men i vanliga fall jobbar jag med marknadsföring och kommunikation. Hoppas att du ska trivas här, lämna gärna ett litet spår så blir jag glad :-)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela