Wish upon a star

Little red dress

Publicerad 2013-05-05 20:46:00 i i min garderob

Ni som känner mig vet att jag motsägelsefullt är både planeringsfantast och tidsoptimist... Hm.. hur går det ihop kan man fråga sig? ;-) Men ja, så är det i alla fall, den där sista tiden innan man ska iväg på träningen/kompisdejten/med bussen eller i det här fallet hitta en outfit till ett bröllop går alltid snabbare än den vanliga tiden, hur kan det komma sig egentligen??! ;-)
 
Vi ska på bröllop på lördag och jag ville ha en röd klänning, men jag orkade inte hetsa omkring på stan och offra en hel dag och en massa energi på detta, så jag bestämde mig för att gå in i ett visst antal affärer och fick en lyckoträff på Mango. Kärlek vid första ögonkastet. Så nu har jag några dagar på mig att klura ut vad jag ska ha för skor, accessoarer och ev jacka till...
 
Bildgooglade lite inspiration. Tycker att Anne Hathaway är så otroligt vacker i denna röda klänning, och även Kim Kardashian i sin minimalistiska blåsa. Kommer nog köra på nautrala läppar, stora örhängen och kanske en enkel kraftigare armlänk i silver som smycken. Det röda i sig är "tillräckligt" tycker jag och då är det fint att hålla helheten enkel.
 
Bilder: Google.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica

Varmt välkommen hit! Jag är en småstadstjej som bor i Stockholm sedan många år tillbaka, tillsammans med min fästman, maine coon-katten Molly och numera även bebis T, född i november 2014. Här läser du om sådant som intresserar mig - inredning, vackra saker, naturlig hudvård, bebissnack och livet i stort och smått. Just nu är jag mammaledig, men i vanliga fall jobbar jag med marknadsföring och kommunikation. Hoppas att du ska trivas här, lämna gärna ett litet spår så blir jag glad :-)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela