Wish upon a star

Bare Minerals READY

Publicerad 2013-05-06 19:35:00 i i mitt badrumsskåp

Idag var jag inne i stan på lunchen och gjorde lite ärenden. Hade hört att Bare Minerals kommit med en ny foundation som jag var väldigt nyfiken på, men jag har tvekat på ifall jag skulle investera i den eftersom man även behövde köpa en ny borste. Har dock haft mina borstar i många år så jag tänkte att det ändå börjar bli dags att byta ut dem. Den nya borsten är platt i toppen och gjord i syntethår, vilket var en förutsättning för att jag skulle köpa den.
 
Tekniken är en annan än med originalfoundationen, man "doppar" bara borsten lätt mot den fasta ytan och sedan drar man ut den i ansiktet med svepande tag. Inget "swirl, tap & buff" alltså. Den ska också vara lätt att göra mer täckande, vilket låter toppen tycker jag, eftersom jag ibland saknat den där riktiga "doll face" looken som en flytande foundation kan ge, t ex när man går ut och vill ha en lite mer stylad look.
 
Tjejen jag handlade av var jättetrevlig och skickade även med en mascara.
 
Återkommer inom kort med en recension!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica

Varmt välkommen hit! Jag är en småstadstjej som bor i Stockholm sedan många år tillbaka, tillsammans med min fästman, maine coon-katten Molly och numera även bebis T, född i november 2014. Här läser du om sådant som intresserar mig - inredning, vackra saker, naturlig hudvård, bebissnack och livet i stort och smått. Just nu är jag mammaledig, men i vanliga fall jobbar jag med marknadsföring och kommunikation. Hoppas att du ska trivas här, lämna gärna ett litet spår så blir jag glad :-)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela