Wish upon a star

King of Gems

Publicerad 2013-01-17 22:28:00 i bröllop

Det är ingen slump att diamanten sitter i så många vigsel- och förlovningsringar. Dels är det förstås för att den är så hård, 150 gånger hårdare än någon annan mineral, men den har också egenskaper som gör den väldigt passande för att symbolisera evig kärlek.
 
 
Kristallnamn:Diamant eller ädelstenarnas kung, King of Gems.
Färg: Vanligtvis klar, gnistrande och färglös, reflekterar regnbågens alla färger i solljus.
Kristalltraditioner: Enligt de gamla grekerna var diamanter skärvor av stjärnorna. Kopplingen mellan diamanter och kärlek uppstod på grund av att Cupidos (romarnas unge kärleksgud) pilspetsar var tillverkade av diamanter.
Healingegenskaper: Diamanter healar hela kroppen och avgiftar systemet; även bra för att hjälpa hjärnan att fungera väl, förnyar friska hjärnceller och balanserar höger och vänster hjärnhalva. Traditionellt anses diamanter öka kvinnlig fruktsamhet.
Vardagsbruk: Diamanter tros dra till sig framgång och välstånd genom att öka bärarens karisma.
Andliga egenskaper: En diamant ökar dina naturliga clairvoyanta krafter; skåda in i en diamant i skenet av levande ljus eller i klart solsken så kommer du att se bilder som besvarar dina frågor inom dig.
Speciella egenskaper: Diamanter ges bort som en symbol för trohet; diamanter sägs bli dimmiga om känslor eller mentala och kroppsliga fuktioner går på högvarv.
Affirmation/kraftladdning: Jag drar till mig ljus, kärlek och framgång.
 
Källa: Kristallernas kraft: idag och genom tiderna av Cassandra Eason, finns t ex hos Adlibris.
 
Så om du tvekade innan på val av sten så har du här fått ett gäng med goda argument ;-) Tänk bara på att få ett fairtrade certifikat vi köpet. Fler och fler guldsmeder har börjat jobba med ekologiskt och fairtrade, här hittade jag t ex en lista med länkar.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica

Varmt välkommen hit! Jag är en småstadstjej som bor i Stockholm sedan många år tillbaka, tillsammans med min fästman, maine coon-katten Molly och numera även bebis T, född i november 2014. Här läser du om sådant som intresserar mig - inredning, vackra saker, naturlig hudvård, bebissnack och livet i stort och smått. Just nu är jag mammaledig, men i vanliga fall jobbar jag med marknadsföring och kommunikation. Hoppas att du ska trivas här, lämna gärna ett litet spår så blir jag glad :-)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela