Wish upon a star

Mitt 2013 i frågor

Publicerad 2013-12-31 08:00:00 i allmänt

Nä hörrni, jag kör en sammanställning med frågor istället för månad för månad, är ni med? 2013 var ett tufft år på många sätt, men mycket fint hände också.

Gjorde du något 2013 som du aldrig gjort förut?
Säkert en hel massa saker. Lärde mig t ex att redigera bilder bättre än vad jag kunnat förut genom en distanskurs. Var på Burlesquefestival. Sjöng vid en Valborgseld.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Madelene och Johan, Min närmsta kollega/vän på jobbet, min vän Lisa och hennes kille, min kusin.

Någon/några som gifte sig?
Min sambos barndomsvän Kalle och hans Marija, en solig majdag i Hagaparken.
Bröllopsgäster 2013.

Dog någon som stod dig nära?
Ja, min älskade, älskade katt. Får så ont i hjärtat av att tänka på det, saknar honom så obeskrivligt mycket.

Vilka länder besökte du?
Danmark och Frankrike med jobbet, Got”land” på sommarsemestern ;-), Ungern på höstweekend.
I Frankrike (Angers) på lite sightseeing efter arbetsdagens slut.

Hur spenderade du sommaren?
På balkongen, i båten, på Källtorpsbadet och på Gotland.

Inflyttningsfika med K och W.

Jag på vår balkong på Villa Fridhem strax utanför Visby.

Magnolia + kvällssol = magi.

Grillning på gården med fästmannens syskon samt respektive.

Bokläsning på Grinda i Stockholms skärgård.

Vad spenderade du mest pengar på?
Antagligen på flytt och inredning eftersom vi flyttade till vår underbara lägenhet i juni.
Första klädesplagget i garderoben :-) Vår lägenhet var totalrenoverad efter en brand när vi flyttade in, otroligt lyxigt.
 
Vilka konserter gick du på?
Massor! T ex Tensta gospel choir, Carolina Wallin Perez,  Regina Spector, First Aid Kit, Bad Religion, 3 Doors Down och FUN. Men den bästa av alla var med magikern Håkan Hellström. Vilken underbar människa och artist han är.

First Aid Kit på Stockholm Music & Arts 2013.
 
Favoritprogram på TV/boxen?
Hart of Dixie, Downton Abbey, Rookie Blue.

Bästa boken du läste i år?
Blå Koral av Louise Boije af Gennäs. Älskar den serien! Läs läs läs om ni inte gjort. Fantastiskt språk och en otroligt levande och välskriven berättelse (trilogi).

Bästa photo moment? I Nyckelviken, blev förevigade av duktiga Helena Petersson, Leafoto.se.
Jag och fästmannen en solig sensommardag.

Mest använda appen?
Facebook och Google Maps.

Vad gjorde du på din födelsedag 2013?
Hade influensan men åt en god middag hemma med min karl.

Vad fick dig att må bra?
Ridningen! Att ha hittat tillbaka till den efter så många år är fantastiskt. Och att vänskapen djupnade med vissa vänner.

Jag med min favvis Aida.

Mest stolt över?
Att jag blev mer modig och vågade säga ifrån i vissa situationer som inte har varit ok. Vågade säga rakt ut vad jag tyckte och tänkte till personer som stod över mig i maktposition. 

//

Och med det säger jag tack för det här året och säga Gott Nytt År!!! Hur ska ni fira in det nya året? Vi ska på restaurang med vänner. Önskar er en rolig kväll och en fin start på 2014!

Kommentarer

Postat av: Hanna Karlsson

Publicerad 2014-01-02 00:19:17

Härligt år du verkar ha haft.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica

Varmt välkommen hit! Jag är en småstadstjej som bor i Stockholm sedan många år tillbaka, tillsammans med min fästman, maine coon-katten Molly och numera även bebis T, född i november 2014. Här läser du om sådant som intresserar mig - inredning, vackra saker, naturlig hudvård, bebissnack och livet i stort och smått. Just nu är jag mammaledig, men i vanliga fall jobbar jag med marknadsföring och kommunikation. Hoppas att du ska trivas här, lämna gärna ett litet spår så blir jag glad :-)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela