Wish upon a star

Glimtar ur ett liv, jan-mars 2013

Publicerad 2013-12-26 15:22:00 i

Jag tycker om att göra ett bokslut över det som hänt under året. För att minnas, smälta och ta in. Sånt som man kanske inte alltid gör medan livet rullar på i full fart. Har märkt att det är viktigt för mig, annars rusar åren på och jag hänger inte alls med. Så här kommer några glimtar från första delen av 2013.

Jag promenerade över Sickla och Järla Sjöar en solig helgdag. Det är nog bland vinterns höjdpunkter varje år skulle jag säga. Det var snö och kallt, länge...

Vi värmde oss med kaffe och goda bakverk på Enskede bageri...

... och jag var på balett med vänner.

Högst upp i Kaknästornet kunde man dricka varm choklad och spana ut över det vintriga Djurgården.
 
Vi tittade på fritidshus på Ekerö och slank in på tårtcafé på Svartsjö slott på vägen hem. (Vet ej varför denna bild hamnar upp&ned då den är rättvänd i datorn??)

Konsert med Tensta Gospel Choir på Fasching, fullt ös!

Åkte på jobbresa till Köpenhamn och tog en ledig eftermiddag på Ströget. Hay´s butik var underbar och personligt inredd, kändes som att stiga in i (ett väldigt speciellt) hem.

Första utomhusfikan på Nyckelviken med en vän. Tyckte väl att våren skulle ta och komma... ;-)

....och det gjorde den också i slutet av mars då isen hade smält och jag tog en tur till Fotografiska för att bland annat titta på vackra bilder av Anna Clarén och på utsikten från bistron.
Och mars månad avslutades med påskpynt med min favoritkanin (som just nu är en julkanin) från Villeroy & Boch, samt  porslinsägg från Royal Copenhagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica

Varmt välkommen hit! Jag är en småstadstjej som bor i Stockholm sedan många år tillbaka, tillsammans med min fästman, maine coon-katten Molly och numera även bebis T, född i november 2014. Här läser du om sådant som intresserar mig - inredning, vackra saker, naturlig hudvård, bebissnack och livet i stort och smått. Just nu är jag mammaledig, men i vanliga fall jobbar jag med marknadsföring och kommunikation. Hoppas att du ska trivas här, lämna gärna ett litet spår så blir jag glad :-)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela