Wish upon a star

Den perfekta klänningen

Publicerad 2013-08-28 20:37:00 i i min garderob

Något som jag börjat med de senaste säsongerna är att skriva ned vad jag behöver till garderoben och sedan försöker jag att hålla mig till det. Visst blir det ändå ett och annat spontanköp på H&M men faktiskt betydligt mycket färre än tidigare, och det känns bättre att lägga mer pengar på klassiska kläder som håller länge än att köpa den där limegröna sparkdräkten på Gina Tricot (ok kanske lite väl extremt men ni förstår poängen ;-))
 
När La Redoute hade 30% på allt så slog jag till på en klänning i silke och en kashmirkofta. Två basplagg i bra kvalitet och naturmaterial (gillar!), som anlände med posten idag.
 
Tycker att det är svårt nu när man är 30+ att hitta en modell som är smickrande, inte för lång och tantig men inte heller för kort och avslöjande. Är mycket nöjd! :-)
Min önskelista för hösten 2013:
Glasögon
Fin kappa i neutral färg (beige/svart/grå)
Klänning att ha till jobbet
Klänning att ha till fin
Varm tröja i bra kvalitet
Jeans från Acne (testade ett par när jag var på Best of Brands rea och blev helt fast. De var verkligen snygga och sköna. Klarar inte av osköna byxor längre, ett ålderstecken? ;-))
 
Vissa saker har jag haft på min lista länge, t ex nya glasögon, men jag verkar aldrig hitta de perfekta. Hoppas verkligen att jag hittar några snygga för nu tappade jag mitt par som jag använder mest i marken innan semestern och de fick en repa. Måste ta tag i detta, men det är så tråkigt. Lite som att köpa byxor - vare sig festligt, snabbt avklarat eller billigt...

Kommentarer

Postat av: EmmasKitchen

Publicerad 2013-08-28 21:33:55

Fin klänning! Klänningar kan man helt enkelt inte få för många av :).

Kram, kram

Postat av: Käthes Mode & Shopping

Publicerad 2013-08-28 23:24:46

Superfin!! Jag gillar verkligen La Redoute.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica

Varmt välkommen hit! Jag är en småstadstjej som bor i Stockholm sedan många år tillbaka, tillsammans med min fästman, maine coon-katten Molly och numera även bebis T, född i november 2014. Här läser du om sådant som intresserar mig - inredning, vackra saker, naturlig hudvård, bebissnack och livet i stort och smått. Just nu är jag mammaledig, men i vanliga fall jobbar jag med marknadsföring och kommunikation. Hoppas att du ska trivas här, lämna gärna ett litet spår så blir jag glad :-)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela